Τρίτη Επιστολή του Κουκουρή Κωνσταντίνου προς το Δ.Σ. του ΣΕΟ και τα μέλη του συλλόγου.

30 Ιανουαρίου 2019.
ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΕΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΘΕΜΑ: Σχετικά με τα πεπραγμένα του συλλόγου και τα πρακτικά της τελευταίας Γ.Σ. του 2018. Μία άλλη «ανάγνωση».

Όπως έχω γράψει και άλλη φορά πρέπει να παραδεχθούμε ότι υπάρχει εμφανής βελτίωση τόσο στην ποσότητα όσο και στην ποιότητα των αποστολών του ΣΕΟ. Το Δ.Σ. πράγματι μεριμνά για την επιτυχία των πολυημέρων εξορμήσεων του συλλόγου. Ατυχώς όμως το θέμα δεν είναι αυτό, δεν αρκεί η οργάνωση των εκδρομών. Η τεχνοκρατική αρτιότητα πρέπει να «πατάει» και σε ένα πλαίσιο αρχών και αξιών και εδώ είναι το πρόβλημα. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν πιο σημαντικό και από την οικονομική διαχείριση του συλλόγου είναι το ζήτημα του πολιτισμού και του ήθους. Ανήκουστα πράγματα ακούσθηκαν στην τελευταία Γενική Συνέλευση. Ας δούμε κάποια ζητήματα:

Από τα πρακτικά της Γ.Σ. του 2018.

  1. Ακούσθηκε από παλιό μέλος του συλλόγου με τεράστιες επιτυχίες στην ορειβασία: «Αυτοί οι άνθρωποι ούτε είχανε ποτέ ορειβατική παιδεία, ούτε κουλτούρα ορειβατική. Τους κάνουμε μεγάλη χάρη που λεμέ και τα ονόματα τους….. Τι έχετε προσφέρει σε αυτό το πράγμα που λέγεται ορειβασία με ευρύτερη έννοια; Μηδέν. » (σ.179). Σύμφωνα με το καταστατικό του συλλόγου ο Σύλλογος πέρα από την ορειβασία ασχολείται και με άλλα αθλήματα του βουνού. Αυτοί που τα λένε αυτά δεν γνωρίζουν τι έχουν προσφέρει κάποια άλλα άτομα σε άλλα αθλήματα του βουνού. Αυτό θα φανεί με ντοκουμέντα όταν προσεχώς καταγραφεί η ιστορία των αθλητικών συλλόγων και των καινοτόμων αθλητικών δράσεων όλης της χώρας και εκεί θα καταδειχτεί ποιοι υπήρξαν οι αιμοδότες αυτής της προσφοράς. Καλύτερα να είναι πιο προσεκτικοί στις εκφράσεις τους αν δεν γνωρίζουν τι έχει κάνει ο καθένας στη ζωή του. Και η υπευθυνότητα λόγων και πράξεων πρέπει να είναι η διακηρυγμένη θέση του συλλόγου για να μην ακούγονται τέτοιες όπως οι παραπάνω αλαζονικές και μηδενιστικές απόψεις. Να σταματήσουν να ακούγονται μηδενιστικές απόψεις απ’ όπου κι αν προέρχονται.
  2. Όπως ειπώθηκε από αξιοσέβαστο και ιστορικό μέλος του συλλόγου: «Δεν υπάρχουν άτομα μέσα από τα μέλη τα οποία βλέπουνε διαφορές στα νούμερα η μαγειρέματα. Επομένως δηλαδή εμείς είμαστε οι βλάκες οι χαζοί που πάνε να μας καπελώσουν δυο άτομα και να μας κάνουνε το σύλλογο μαντάρα; Αυτά τα πράγματα να σταματήσουνε, δεν λαμβάνουμε υπόψη τα δύο άτομα από 300-400 μέλη. Κι αν δεν τους αρέσει ας μην έρχονται στο σύλλογο. Δικαστές θα γίνουν του συλλόγου;» Τα παραπάνω δεν έχουν να ζηλέψουν από μία άλλη τοποθέτηση στο δημόσιο βίο με αφορμή γεγονότα τα Αθήνας: «Αυτή είναι η πρακτική. Σε όποιον αρέσει. Σε όποιον δεν αρέσει να σηκωθεί να φύγει να πάει σε άλλη χώρα». Αυτός ο μετά βίας συγκρατημένος απειλητικός τόνος της φωνής ακούστηκε και στη Γ.Σ. του ΣΕΟ από παλαιό μέλος. Σύμφωνα με αυτή τη λογική σε όποιον δεν αρέσει ο τρόπος διαχείρισης του συλλόγου να σηκωθεί να φύγει να πάει σε άλλο σύλλογο. Όπως επισημαίνει ο Μιχάλης Καλογήρου υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων δικαιωμάτων: «συχνά η διαφάνεια και ο αυθορμητισμός στις απόψεις εκλαμβάνονται ως απόπειρα παρέμβασης. Ο οποιοσδήποτε σχολιασμός ακόμη κι αυτό που σας απαντώ τώρα θα μπορούσε να εκληφθεί ως παρέμβαση. Παρέμβαση είναι τελικά να υποβάλεις στον άλλο την άποψη του και όχι να σχολιάσεις την άποψη του». (Μιχάλης Καλογήρου υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η εφημερίδα των Συντακτών, 13-14.10.2018. Συνέντευξη στην Άντα Ψαρρά). Να σταματήσει το καπέλωμα από οποιονδήποτε.
  3. Ειπώθηκε από μέλος του Δ.Σ.: «Τον χρόνο που χάνουμε καθημερινά από τα μεροκάματα, από τις δουλειές μας, τον ψυχολογικό πόλεμο που γίνεται, όλα αυτά τα πράγματα ας μας πει ο κ. Κουκουρής τι προτείνει στη Γενική Συνέλευση; Να μάς καταδικάσουνε σε εκτέλεση σε θάνατο σε τι πράγμα; Για ποιόν λόγο πρέπει έχουμε εμεί την υποχρέωση να ανεχόμαστε το κάθε κ. Κουκουρή η τον κ. Σταθόπουλο; Δεν είναι σκοπός τους ο νόμος. Είναι καταστροφή του συλλόγου.» Τέτοιες ενοχοποιήσεις με ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς εκτός του ότι είναι άκριτα υπονομευτικές και ζημιογόνες για κάθε σύλλογο φτάνουν στο σημείο να διχάζεται ο σύλλογος σε εφιάλτες και μεσσίες. «Ο χειραγωγός θα υποτιμάει την προσήλωση σου στους στόχους σου, θα υπονοεί ότι πήρες άσχημες αποφάσεις ώστε να σε γεμίζει με ενοχές και δυσφορία. Στην ψυχολογία αυτός ο μηχανισμός ονομάζεται δαιμονοποίηση: το να θέλει κανείς να σε κάνει να πιστέψεις ότι είσαι αυτό που δεν είσαι ότι έχεις χαρακτηριστικά ενός κακού ανθρώπου» (Μπερνάντο Σταματέας, σ.223, Τοξικοί άνθρωποι. Εκδόσεις Ενάλιος). Η σύγκρουση είναι μία διαδικασία η οποία δεν έχει μόνο αρνητικά χαρακτηριστικά αλλά και θετικά τα οποία μπορούν αν συμβάλλουν στην εξέλιξη και πρόοδο ενός οργανισμού. Η σύγκρουση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κοινωνικής ζωής και η σωστή εκμετάλλευση και έλεγχος αυτής συντελεί στην πρόοδο και εξέλιξη (Μαυραντζά Ευτυχία. 2011, σ.1). Απώτερος στόχος όλων είναι η πλήρης εκμετάλλευση των αντιπαρατιθέμενων δυνάμεων προς όφελος του οργανισμού, η εξεύρεσή λύσης με τη χρήση της συνεργασίας και η δημιουργία βάσης για τη δέσμευση των μελών του στην επίτευξη των οργανωσιακών στόχων. (Μαυραντζά Ευτυχία. Διαχείριση συγκρούσεων. Η περίπτωση των σχολικών μονάδων. Υποβλήθηκε ως απαιτούμενο για την απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος. Πανεπιστήμιο Μακεδονία 2011). Να σταματήσουν οι προσωπικές επιθέσεις και η δαιμονοποίηση.
  4. Ο αξιότιμος κ. πρόεδρος απαντώντας στον υποφαινόμενο είπε: «Εγώ τον κ. Κουκουρή έχω να του πω μόνο όχι λόγια αλλά την πράξη που έκανε ο μεγαλύτερος των φιλοσόφων ο Σωκράτης, όταν ήπιε το κόνιο αρνούμενος τη διαφυγή του από την Αθήνα που του πρότειναν οι φίλοι του επειδή πειθάρχησε στην απόφαση της εκκλησία του Δήμου με τη ζωή του» (σ.168). Τέτοια ανάγνωση της ιστορίας δεν διευρύνει τους ορίζοντες της ζωής αλλά απεναντίας τους διαιωνίζει και ενίοτε τους συρρικνώνει. Θα άξιζε να αναφερθεί, γιατί συνδέεται και με την «πρακτική» του συλλόγου μας, να αναδειχθεί από την ίδια ιστορία και μια άλλη κορυφαία πτυχή. Πως είναι δυνατόν μία κοινωνία διαφωτισμού όπως η αθηναϊκή κοινωνία του Περικλέους που γέννησε τη δημοκρατία να φτάσει σε μία κατάσταση ομαδικής παράκρουσης και να καταδικάσει σε θάνατο ένα πολίτη για έναν και μόνο λόγο: Το να σκέπτεται και να μιλά ελεύθερα. Θα θυμίσω όμως εδώ και μία άλλη ιστορία πάλι από την αρχαιότητα: Στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ., έγιναν πολιτικές αναταραχές μετά την κατάπνιξη της Ιωνικής επανάστασης από τους Πέρσες το 494 π.Χ. Ο νομομαθής Ερμόδωρος έκανε το σφάλμα να αναμειχθεί στην νομή της εξουσίας σαν συντηρητικός αντιδημοκράτης. Ήξερε πως οι πολλοί είναι απαίδευτοι και δεν μπορούσαν να κυβερνήσουν μια πολιτεία σαν την Έφεσο. Γι’ αυτόν τον λόγο αντιτάχθηκε σε αυτούς και στην «δημοκρατία», όπως την εννοούσαν αυτοί, να κυβερνάει δηλαδή ένας απαίδευτος όχλος. Οι Εφέσιοι έκαναν ψηφοφορία με οστρακισμό (γράφοντας πάνω σε όστρακα – σπασμένα τμήματα αγγείων) τα ονόματα αυτών που θεωρούσαν επικίνδυνους για την κατάλυση της δημοκρατίας. Με αυτήν την διαδικασία εξόρισαν τον Ερμόδωρο για 10 χρόνια από την πολυαγαπημένη του πατρίδα, την Έφεσο. Ο Ηράκλειτος μόλις έμαθε την εξέλιξη, είπε για τους συμπατριώτες του: “Όλοι οι ενήλικες Εφέσιοι θα πρέπει να πάνε να κρεμαστούν και να αφήσουν την πόλη στα αμούστακα παιδιά, αφού τον πιο άξιο άνδρα ανάμεσά τους, τον Ερμόδωρο, τον εξόρισαν με το σκεπτικό ότι: “Κανένας από εμάς να μην είναι πιο άξιος, κι αν υπάρχει τέτοιος, ας πάει να ζήσει αλλού και με άλλους”!

Καλοπροαίρετα ερωτάται το Δ.Σ. του ΣΕΟ
● Η διοίκηση ανέφερε ότι έχουν απολύσει τον λογιστή επειδή έκανε λάθη. Ποια ήταν αυτά τα λάθη και ποιες οι συνέπειες αυτών των λαθών;
● Για ποιο λόγο έγιναν δωρεές σε εξαρτημένους εκτός Θεσσαλονίκης αντί να γίνουν δωρεές σε σχολεία (ερώτηση Χαριτίδη σ. 164). Η ερώτηση του δεν απαντήθηκε ξεκάθαρα από τον Προεδρο (σ.167).
● Ενώ το ποσό δωρεάς στη Μονή αγίου Διονυσίου αναφέρεται ως 1150 ευρώ (Όλυμπος 34/05.8.2015) στο αντίστοιχο ισοζύγιο του 2015 εμφανίζεται το ποσό 1070: που οφείλεται η διαφορά 80 ευρώ; Αληθεύει ότι της εθελοντικής οργάνωσης στην οποία δόθηκε η δωρεά προΐσταται μοναχός; Και ότι τα χρήματα από το καταφύγιο πάνε στο μοναστήρι χωρίς χειρόγραφες αποδείξεις;
● Στον οικονομικό απολογισμό υπάρχει το ποσό των 65000 ευρώ για τις υδατοδεξαμενές. Για ποιο λόγο δεν έγινε μελέτη;
● Η υδατοδεξαμενή, που σύμφωνα με τα πραγματικά μήκη των πλευρών του γηπέδου ιδιοκτησίας του συλλόγου, με πραγματικό εμβαδόν 500,04 τ.μ., βρίσκεται εντός η εκτός αυτής της έκτασης του ΣΕΟ (όπως αναφέρει η ΔΔ Πιερίας); Ποιο είναι το πραγματικό ποσό που ξοδεύτηκε για την υδατοδεξαμενή; Γιατί κατασκευάσθηκε υπέργεια και όχι υπόγεια;
● Το Δασονομείο Λιτοχώρου στις 26-09-2016 υπέβαλε πρωτόκολλο μήνυσης, σε βάρος του προέδρου του ΣΕΟ Θεσσαλονίκης, για παράβαση, που φέρεται να διαπιστώθηκε κατά την αυτοψία της 22-08-2018 και που αφορούσε «την αυθαίρετη κατασκευή υδατοδεξαμενής, που η κατασκευή της άρχισε το καλοκαίρι του 2012, ήτοι πριν από έξι χρόνια». Όπως αναφέρεται σε έγγραφο της Διεύθυνσης Δασών Πιερίας «Θα ακολουθήσει από την υπηρεσία, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος….. έλεγχος τήρησης των όρων νομιμοποίησης του καταφυγίου και κατά περίπτωση εφαρμογής των προβλεπόμενων». Με ποιο τρόπο θα εφαρμόσει ο σύλλογος τα προβλεπόμενα;
● Για ποιο λόγο καταχωρήθηκαν δύο φορές τα έξοδα του τοίχου αναρριχητικής πίστας;
● Γιατί δεν φαίνεται ο ΕΜΦΙΑ στα γενικά έξοδα;

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ
Πρόταση για επταήμερα φεστιβάλ πεζοπορίας.
Μία συνηθισμένη δραστηριότητα στη Βρετανία είναι τα επταήμερα φεστιβάλ πεζοπορίας. Σκοπός αυτών των πεζοπορικών δράσεων που διοργανώνονται από πολλούς τοπικούς φορείς είναι να προσελκύσουν πεζοπόρους τουρίστες από άλλες περιοχές της χώρας σε ένα μακρινό τόπο. Ουδείς είναι διατεθειμένος να ταξιδέψει πολλά χιλιόμετρα μόνο και μόνο για μια μονοήμερη πεζοπορική διαδρομή. Τα επταήμερα φεστιβάλ δίνουν την ευκαιρία σε ταξιδιώτες να ταξιδέψουν μακριά αλλά και σε τοπικούς φορείς να συνεργασθούν μεταξύ τους. Ο σύλλογος πιθανόν να κερδίσει επίσης νέα μέλη. Επίσης μέσω εφαρμογών στο κινητό ο πεζοπόρος μπορεί να γνωρίσει λίγα πράγματα για την ιστορία η την άγρια φύση η τη γεωλογία ενός τόπου. Αυτές οι πεζοπορικές διαδρομές συνδυάζονται και με καθαριότητα ενός μονοπατιού.

Πρόταση για εξεύρεση χορηγών.
Εάν ο σύλλογος δραστηριοποιηθεί πιο ενεργά στη διάνοιξη η συντήρηση μονοπατιών τότε πιθανόν να διεκδικήσει χορηγία από φορείς για την αγορά χλοοκοπτικών μηχανών, πετρελαιοκίνητων πριονιών και άλλων εργαλείων όπως γίνεται στη Βρετανία. Για παράδειγμα αναφέρω ότι τα μέλη της οργάνωσης Ynysmon Ramblers τοποθέτησαν 38 ξύλινες πόρτες στα μονοπάτια, άνοιξαν έξη μονοπάτια που είχαν κλείσει, καθάρισαν 9,2 χλμ. μονοπατιών και δημιούργησαν 3,6 χλμ. καινούργιων μονοπατιών. Από την χορηγία 1755 λιρών Αγγλίας που έλαβαν τρία θαμνοκοπτικά μηχανήματα μαζί με τα κράνη. Τα μέλη αφιέρωσαν 365 εργατοώρες εθελοντικής εργασίας για τις δουλειές αυτές.

Αποφυγή ανάρτησης προσωπικών φωτογραφιών στο facebook.
Με βάση το νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στη Βρετανία είναι πλέον απαραίτητο να πληροφορείς τους συμμετέχοντες για το πως χρησιμοποιούνται οι φωτογραφίες και να ρωτάμε για την προφορική συγκατάθεση τους. Όποιος δεν συμφωνεί θα πρέπει να οι φωτογραφίες του να μην δημοσιεύονται.

Πινακίδες εικονικής πραγματικότητας με μία εφαρμογή
Να τοποθετηθούν πινακίδες εικονικής πραγματικότητας με μία εφαρμογή για να μπορέσουν οι επισκέπτες στα καταφύγια να αντλήσουν πληροφορίες μέσω των κινητών τους για τη γεωλογία της περιοχής, την τοπική ιστορία, την πανίδα και χλωρίδα κ.α.

Να ενισχύσουν τα μέλη τις τοπικές οικονομίες με τη χρήση των υπαρχουσών χώρων εστίασης.
Έχει παρατηρηθεί πολλές φορές στις μονοήμερες εκδρομές ο αρχηγός να βιάζεται να φύγει το πούλμαν. Από ένα καφέ να αγοράσουν οι ορειβάτες από το τοπικό καφενείο αυτό θα αποτελούσε μία σημαντική ενίσχυση της τοπικής αγοράς στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε.

Θα πρέπει να δίνουν και τα γενικά έξοδα μαζί με την πρόσκληση για τη Γ.Σ.

Αντί επιλόγου
Τα μέλη του ΣΕΟ περιμένουν απαντήσεις. Με αυτά πρέπει να ασχοληθεί το Δ.Σ. του συλλόγου. Θα πρέπει κάποια από τα μέλη της διοίκησής του ΣΕΟ να μεταμορφωθούν σε ώριμα και ολοκληρωμένα άτομα που δεν φοβούνται και δεν καταδικάζουν τις διαφορές αλλά τις αποδέχονται και τις εκμεταλλεύονται για να καλυτερεύσει ο σύλλογος μέσα σε μία κοινωνία που εξελίσσεται διαρκώς. Να σταματήσουν να ακούγονται μηδενιστικές απόψεις απ’ όπου κι αν προέρχονται. Να σταματήσουν οι προσωπικές επιθέσεις και η δαιμονοποίηση. Να γίνεται σεβαστή η γνώμη της πλειοψηφίας αλλά και της μειοψηφίας. Όσον αφορά γενικότερες προτάσεις καταθέτω τα ακόλουθα:

  1. Προτείνω τη δημιουργία επταήμερου φεστιβάλ πεζοπορίας.
  2. Να αναρτηθούν πινακίδες εικονικής πραγματικότητας με μία εφαρμογή
  3. Να ενισχύσουν τα μέλη τις τοπικές οικονομίες με τη χρήση των υπαρχουσών χώρων εστίασης.
  4. Θα πρέπει να δίνουν και τα γενικά έξοδα μαζί με την πρόσκληση για τη Γ.Σ.
    Με τιμή,

Κωνσταντίνος Κουκουρής

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.