Επιστολή του Κουκουρή Κωνσταντίνου ως απάντηση στην επιστολή του Δ.Σ. του ΣΕΟ. 21.1.2017

ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΕΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΘΕΜΑ: Σχετικά με τα γεγονότα των δύο Έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων του καλοκαιριού. Μία άλλη «ανάγνωση».

Όπως είναι γνωστό μεταξύ των μελών του ΣΕΟ τα τελευταία χρόνια υπάρχει σαφέστατη βελτίωση τόσο στην ποσότητα όσο και στην ποιότητα των αποστολών του ΣΕΟ στο εξωτερικό. Σε αυτήν την βελτίωση σίγουρα καθοριστικό λόγο είχε ο νυν αντιπρόεδρος ο οποίος αφιέρωσε πολύ χρόνο στη μελέτη και την προετοιμασία των αποστολών. Αξίζει να σημειωθεί ότι αποστολές του εξωτερικού που απλά υπήρχαν στα χαρτιά αλλά δεν υλοποιούνταν τα τελευταία χρόνια τώρα πραγματοποιούνται και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Επίσης έχει βελτιωθεί η αισθητική των γραφείων, προσλήφθηκε επιτέλους γραμματέας, αναβαθμίσθηκε το περιοδικό Όλυμπος, έγιναν πολλά αξιοσημείωτα σεμινάρια κλπ. κλπ. Για τις προσπάθειες αυτές πράγματι το Δ.Σ. αξίζει επαίνους Όλα αυτά βεβαίως δεν δικαιολογούν αυτά τα ανήκουστα που συνέβησαν σε δύο έκτακτες Γ.Σ.

Στις 11 Ιανουαρίου 2017 ό υποφαινόμενος αλλά και άλλα μέλη του συλλόγου έλαβε μία επιστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με θέμα «ενημέρωση των μελών του Συλλόγου για τις μέχρι τώρα ενέργειες του κυρίου Σωτήρη Σταθόπουλου». Μεταξύ πολλών άλλων στην επιστολή αναφέρονται και όσα συνέβησαν στην 2η Έκτακτη Γενική Συνέλευση της 20/07/2016, η οποία αναβλήθηκε λόγω μη υπάρχουσας απαρτίας καθώς και της 27/07/2016 που πραγματοποιήθηκε. Δεν θα αναφερθώ σε άλλα ζητήματα που θίγονται στην επιστολή αλλά μόνο σε αυτά στα οποία ήμουν αυτόπτης μάρτυρας. Με κατάπληξη μου διάβασα την περιγραφή του Δ.Σ. ότι «Μετά το πέρας αυτής της συνεδρίασης (της 20/07/2016) ο κ. Σταθόπουλος άρχισε να προκαλεί, χωρίς λόγο. τα μέλη του Συλλόγου και να ανεβάζει τους τόνους της αντιπαράθεσης………..». Το περιεχόμενο της περιγραφής του Δ.Σ. στο σημείο αυτό είναι πέρα για πέρα αναληθές.

Κατά τη διάρκεια των δύο έκτακτων Γενικών Συνελεύσεως των μελών του ΣΕΟ έγινα ακούσια αυτόπτης μάρτυρας μίας ανήκουστης συμπεριφοράς δύο μελών του ΣΕΟ (Γαρυφάλλου και Γκάλιος) εναντίον ενός άλλου μέλους του ΣΕΟ (Σταθόπουλος). Οι συγκεκριμένοι δύο ορειβάτες φωνασκούσαν (επιεικής περιγραφή) εναντίον του τρίτου κατηγορώντας τον ως «λαμόγιο». Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν που περιγράφει το Δ.Σ. στην επιστολή του. Ο κ. Σταθόπουλος επέδειξε αξιοζήλευτη αυτοσυγκράτηση απέναντι στους προκαλούντες. Μη έχοντας καμία προηγούμενη γνώση της συγκεκριμένης κατάστασης (εξαιτίας της επί μακρόν απουσίας μου στο εξωτερικό) αδυνατούσα να κατανοήσω τους λόγους αυτής της άκρως επιθετικής συμπεριφοράς των δύο πρώτων. Η κατάσταση που επικρατούσε μου θύμισε τους παρακρατικούς της εποχής Λαμπράκη, καταστάσεις δηλαδή που ακούσαμε πολλές φορές από τους γονείς μας. Επίσης δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί δεν δόθηκε ο λόγος στον τρίτο ορειβάτη («όχι να μη μιλήσεις» του είπε ο πρόεδρος).  Κύριοι του Δ.Σ. η συμπεριφορά των δύο μελών του ΣΕΟ (η οποία δυστυχώς έγινε ανεκτή από εσάς τα μέλη του Δ.Σ.) δεν είναι σύμφωνη με τις αρχές της δημοκρατικής λειτουργίας ενός συλλόγου, δεν τιμά καθόλου την ιστορία του συλλόγου και το κυριότερο δεν τιμά εσάς και τα όσα έχετε προσφέρει στο σύλλογο. Ευτυχώς στην επόμενη έκτακτη Γενική Συνέλευση το κλίμα  ήταν ας πούμε κάπως καλύτερο παρά τις προσπάθειες ορισμένων να προκαλέσουν και πάλι τον κ. Σταθόπουλο. Είναι αδιανόητο (για το συγκεκριμένο περιστατικό) αντί να παραπεμθεί στο πειθαρχικό συμβούλιο το μέλος του πειθαρχικού συμβουλίου ο κ. Γαρυφάλλου για απολογία έγινε ακριβώς το αντίθετο. Παραπέμφθηκε το «θύμα» να απολογηθεί στον «θύτη» μεταξύ άλλων για ανάρμοστη συμπεριφορά του «θύτη». Οι λέξεις έχουν χάσει τη σημασία τους. Αυτό όμως που κατάλαβα καλά (καθώς και άλλοι νοήμονες και μετριοπαθείς άνθρωποι και ορειβάτες) είναι ότι οι ανωτέρω φωνασκούντες δεν γνωρίζουν την περίφημη ρήση του Γκαίτε «διαφωνώ με ότι λές θα υπερασπισθώ όμως μέχρι θανάτου το δικαίωμα σου να το λές». Καλό είναι όλα τα μέλη του ΣΕΟ και ιδιαίτερα του ΔΣ να γνωρίζουν τα παρακάτω ιστορικά και νομικά στοιχεία.

Το άρθρο 10 του Πολιτικού Συντάγματος της Ελλάδας του 1843 το συνομολογηθέν μεταξύ της Εθνικής Συνελεύσεως και του Βασιλέως Όθωνος καθορίζει ότι “Πας τις δύναται να δημοσιεύη προφορικώς τε εγγράφως και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρών τους νόμους του κράτους“. Δεν πρέπει να παραβιάζονται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα όπως το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης (άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των δικαιωμάτων του Ανθρώπου του 1949). Δηλαδή σύμφωνα με το άρθρο 19 της Οικουμενικής Διακήρυξης των δικαιωμάτων του Ανθρώπου ο «καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του, και το δικαίωμα να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο». Παραπέρα, στο Άρθρο 11 του Χάρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρεται ότι “κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα έκφρασης. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία γνώμης και την ελευθερία λήψης η μετάδοσης πληροφοριών η ιδεών, χωρίς την ανάμειξη δημοσίων αρχών και αδιακρίτως συνόρων”. Η Ευρωπαϊκή χάρτα των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στη Νίκαια το 2000 επισημαίνει τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των πολιτών. Το άρθρο 9 και το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την Διασφάλιση των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων που υπεγράφη στη Ρώμη το 1950 διασφαλίζει την ελευθερία σκέψης ενώ το άρθρο 10 διασφαλίζει την ελευθερία έκφρασης. Επίσης το άρθρο 14 απαγορεύει τις διακρίσεις και την διαφορετική μεταχείριση πολιτών.

Συμπερασματικά, το δικαίωμα οποιουδήποτε ορειβάτη και γενικότερα πολίτη να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο είναι κατοχυρωμένο. Ο κ. αντιπρόεδρος ως «δημόσιο πρόσωπο» (στον σύλλογο μας) αντί να διαμαρτύρεται καλό θα ήταν να απαντήσει σε ένα σωρό ζητήματα που έχουν προκύψει γιατί έτσι είναι υποχρεωμένα κάνουν τα δημόσια πρόσωπα, που έχουν θέσει τον εαυτό τους υπό τον συλλογικό έλεγχο. Ευτυχώς πάνω σε αυτή τη λογική (των απαντήσεων) φαίνεται να κινείται κάπως η τελευταία επιστολή του κ. αντιπροέδρου. Οι σωστές η λανθασμένες (αδιάφορο εδώ) αναφορές του κ. Σταθόπουλου (και του οποιοδήποτε άλλου κ. Σταθόπουλου, η μέλους του συλλόγου) σε διάφορα ζητήματα και οικονομικά θέματα δεν αποτελούν ούτε συκοφάντηση ούτε αφήνουν υπονοούμενα. Αποτελούν απόψεις και προσωπικές θέσεις. Ο ίδιος ο κ. αντιπρόεδρος ως «δημόσιο πρόσωπο» (στον ΣΕΟ) θα έπρεπε να είναι πιο ανεκτικός στην κριτική. Γιατί έτσι πρέπει να λειτουργεί η δημοκρατία μέσα στον οποιοδήποτε σύλλογο. Δεν υπάρχει δημοκρατία χωρίς αντιπολίτευση. Δεν πρέπει να δίνουμε στον εαυτό μας το δικαίωμα να γράφουμε με τρόπο απαξιωτικό για πρόσωπα και καταστάσεις. Και οι κριτές κρίνονται.

Αν θέλουμε να γενικεύσουμε το ζήτημα θα μπορούσαμε να πούμε το εξής. Διαφωτιστικές πληροφορίες για τα οικονομικά προβλήματα μιάς χώρας μπορούμε να πάρουμε από δευτερεύοντες τομείς της ζωής που φαινομενικά μοιάζουν άσχετοι με την παραγωγική οικονομική διαδικασία (Alain Touraine, 2010), όπως π.χ. ο αθλητισμός και πιο συγκεκριμένα η διοίκηση ορειβατικών συλλόγων. Αντίθετα με αυτά που πιστεύει ο πολύς κόσμος ότι δηλαδή ο αθλητισμός (και στη δική μας περίπτωση η διοίκηση ενός ορειβατικού συλλόγου) είναι άσχετος με τα μεγάλα οικονομικά ζητήματα ο Alain Touraine τονίζει το αντίθετο. Ο ΣΕΟ Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί όαση μέσα στην έρημο όπως θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε μερικοί διότι απλούστατα ο ΣΕΟ Θεσσαλονίκης και ο κάθε ορειβατικός η αθλητικός σύλλογος ως κομμάτια της κοινωνίας υφίστανται τις ίδιες περίπου συνθήκες και ταλαιπωρίες που υφίσταται ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία.

Με τιμή,

Κωνσταντίνος Κουκουρής

Υ.Γ. Σύμφωνα με τη γνωστή ρήση του πρωθυπουργού της χώρας (την οποία επικαλέσθηκε ο αντιπρόεδρος στις 20/07/2016) «τα σκυλιά φωνάζουν αλλά το καραβάνι θα προχωρήσει». Πιστεύω ότι οι περισσότεροι αν όχι όλοι επιθυμούν να προχωρήσει το καραβάνι (του ΣΕΟ). Υπάρχει κάποιος που δεν θέλει να προχωρήσει το καραβάνι; Δεν νομίζω. Το ζήτημα είναι προς πια κατεύθυνση. Προς τα πού; Ελπίζω να μην πέσει το καραβάνι στον γκρεμό από λανθασμένες ενέργειες και πράξεις του Δ.Σ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *